18 juni 2010

Tyvärr så har jag inte skrivit så mycket den senaste månaden, men jag kan lova att de här veckorna som har gått har varit ganska turbulenta.

Roxanna har åkt in och ut på akuten IGEN! Hon har hunnit åka ambulans två gånger en gång för att hon fick feberkramper och en gång pågrund utav att hon hade fått vätske och kaloribrist. När hon hade vätske-kaloribrist så var hon helt slut, hon sov hela tiden, pratade inte, skrattade/log inte, stod inte upp, kröp inte. Jag hade kontakt med vårdcentralen hela tiden och när vi fick komma ner så ringde de efter en ambulans och färden fortsatte till USÖ.

När vi kom in till USÖ så satte de in en infart på henne, det gick bra efter ett misslyckande där ett blodkärl i hennes höger arm spräcktes och mamma svimmade :(.

Hennes pappa har haft henne en hel dag och den gick bättre än vad jag hade trott vilket är väldigt postivit. Roxanna verkade helnöjd och pratar VÄLDIGT mycket om sin pappa.

Hon har även lärt sig en hel del nya saker.
Byta kissblöja - Tar av sig blöjan, hämtar ny och sätter på sig.
Nya ord - Motohyttel (motorcykel), gupappa (gudfar), hunlli(hungrig), tött(trött), omma(blomma), aggabi (raggarbil), tötti (törstig), isk (fisk) vonni (Veronica), Jojjefi (Josefine), ony(tony), mahlin, ilen (bilen), oli (rolig), ulli (gullig) ölja (blöja), mee (mer), plååte (plåster)
Nya "meningar/fraser" - ALDDI LIVEE

Det går så himlans fort, hon springer som jag vet inte vad och vet ni? Hon har fått sitt allra första skrapsår på knät :'] Men det tillhör sommaren :)

Jag ska försöka att uppdatera bloggen lite bättre, men det är så fint väder ute, inte så att man sitter inne vid datorn hela dagarna :).

Lägger in lite nya bilder på Roxanna också men klicka på de för större format :)



Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Du glömde att hon säger glass :D

2010-06-23 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback