18 februari 2010

Det blir nog denna som nästa barnvagnsköp! :)

Suttit och funderat och tittat runt lite och jag fastnade för den

här som en vän till mig ska sälja. (:

 

Idag har det inte hänt speciellt mycket.

Jag vaknade vid 7 med feber, inte roligt men Roxanna fick leka en stund på dagis iallafall, sen gick jag ner till konsum och köpte välling, paprika och cola efter det så gick jag till vårdcentralen för att hämta ut Roxannas läkarintyg men efter som det var ett "tillsvidare" intyg + att läkaren inte använt sig utav försäkringskassans mallar så skulle det kosta 313kronor, då började jag faktiskt att gråta.

 

Ska ett barn som är 1½ år gammalt behöva betala lite drygt 300kr för ett läkarintyg? Läkaren meddelade inte ens att det skulle kosta någonting så jag trodde att det var gratis att hämta ut det.
Jag ska vara riktigt ärlig, just nu så är inte min ekonomi den bästa eftersom jag inte tar ut några föräldradagar just nu då jag sparar de till sommaren.

 

Hur lätt är det att få ihop allting som ensamstående studerande mamma? Jag kan lova er att det är inte det enklaste att få ihop ekonomin.

 

Jag måste bara berätta en rolig sak som hände inatt. Roxanna ställde sig upp i sin säng runt 4 tiden, tittade efter sin pappa och ropade "PAPPA,PAPPA" Matias sätter sig upp i sängen tittar på Roxanna, skakar på huvudet och lägger sig ner igen vilket medförde att Roxanna ropade på mig och jag går upp försöka vyssa om henne utan att lyckas så jag tar upp henne och lägger henne bredvid mig i min säng och hon somnar på stört efter lite välling sen så tar hon upp HALVA min säng genom att ligga tvärs över den. :) Min lilla busfia <3

 

Imorgon skulle jag vart på praktiken men jag tror att jag skippar det eftersom jag nu har 38.2 i feber och både Roxanna och Isabelle ligger/har legat i någon infektions grej. Isabelle har övre luftvägsinfektion men jag vet inte vad Roxanna har/har haft men de har samma medecin iaf :o.

Justja, jag har installerat Photoshop CS4 nu :) hihi <3 på det!

Aja, over and out!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica e :D

den vagnen var ju jättesnygg :D <3

2010-02-19 @ 07:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback