Skrik om nätterna

Roxanna somnar i sin säng, varje kväll.
Hon sover oftast hela nätter i sin säng.

Tills för några dagar sedan då hon började vakna vid tio/elva tiden på kvällen trots att hon inte sovit middag eller fast hon hade sovit middag.

Hon sätter sig upp i sängen och gallskriker tills jag kommer och plockar upp henne, då skriker hon en liten stund och lägger sitt huvud mot min axel och drar efter andan som man brukar göra efter man har gråtit massor sen antingen så somnar hon om eller så är hon vaken.

Om hon somnar om och jag provar att lägga tillbaks henne i sängen så vaknar hon och gallskriker igen. Och om hon fortsätter att vara vaken så ska hon somna i min famn och sova nära mig hela natten och gärna ligga och kramas.

Det börjar faktiskt tära på mina krafter, det är inte roligt att vara vaken halva nätterna plus HELA dagarna. :(

Någon som vet vad det kanske kan vara?
En teori jag har är att hon kanske drömmer mardrömmar och att hon inte vill ligga i sin säng just pågrund utav detta och söker närheten för att känna sig extra trygg.

En annan teori är att hon kanske håller på att få fler tänder för att hon vänder på nappen och tuggar på den istället för att ha den rätt och suga på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback