22+23 februari 2010

Fyfan, fyfan säger jag bara!

Dagen igår började med att jag, madde och Roxanna skulle gå och köpa bröd men när vi kollade på termometern så visade den -21,5grader  vilket resulterade i att Roxanna fick stanna hemma med sin far? Nej, med mormor menade jag för att han somnade ifrån Roxanna och mormor fick ta över.

Senare igår på eftermiddagen kollade jag runt lite på facebook och hittade bilder när min storasyster Maria firade sin 25årsdag på ålandsbåten tillsammans med pappa,pappas fru, farmor,farfar, Marcus +  Mathilda, Johan och dom andra vet jag inte vilka det var. Det satte sig så himla djupt att jag grät till och från hela kvällen igår.

Varför kan inte mina storasyskon komma ihåg min födelsedag? jag fyllde faktiskt 20år. Min storebror grattade mig iallafall i efterskott vilket är mer än vad min storasyster Maria har gjort. Jag blev så otroligt, otroligt ledsen. Det går bra att följa med på ålandsresor hej vilt och hela tiden för min pappa men har han någongång under det här knappa 16månaderna som Roxanna har levt tagit sig tid att träffa henne? Har han ens försökt? Nej, han har ju inte det. Hade jag varit honom så hade jag velat träffa mitt barnbarn. Farmor och farfar kan jag inte skälla på, men min pappa däremot honom är jag riktigt riktigt besviken på samma sak med mina syskon Maria har träffat Roxanna 1gång och Marcus var med under hennes första 3månader ungefär.


Sen igår kväll så fick faktiskt Roxannas pappa söva henne 2ggr iallafall eftersom han sov till klockan var halv fem på eftermiddagen, det gick bra förutom att hon vaknade 2 ggr också. Senaste gången hon vaknade var hon vaken till tre ungefär och hon hostade så himla hårt inatt så jag trodde att hon skulle spy så jag skrev det till hennes pappa som satt vid sin dator nere i källaren men responsen jag fick därifrån var "hmm, okej", "hmm, spännande" "Stör mig inte, jag kollar på porr" det gjorde ju inte att min humörmätare slog om till superglatt humör utan tvärtom jag blev riktigt förbannad.

Jag måste väl förfan få säga till när Roxanna inte mår bra och har han inte tid just på sekunden nej men skit i att kolla just på sekunden då om porren var så jävla mycket viktigare. Jaja iallafall så slutade det med att jag skrev berättade att jag är INTE ensam förälder.

Jag vill att föräldrarna kan hjälpas åt med lika mycket utav de allra vardagligaste sakerna som behövs göras med ett barn såsom

*Borsta tänderna
*Byta blöja (oavsett om det är bajs eller kiss) [Är det bajs så är det bara jag som byter]
*Ta fram kläder och klä på
*Göra frukost
*Göra välling
*Söva [Han lyckades igår utan sin mobil ett stort + till honom :) ]
*Leka [Han tar sig sällan tid att leka med henne]
*Bada/duscha [Han skulle nog göra om han var tvungen men när jag frågar om han ska bada/duscha så får jag till svar att han kan ju faktiskt bli blöt xD]
*Gosa [Det är han bra på]

Nu över till dagen.

Den startade inte på topp direkt, jag vaknade för 40minuter sen utav att Roxanna rörde sig i sängen bredvid mig men själv sover hon som en söt liten gris. Jag satte mig upp i sängen och ser att det snöar som bara den utanför men jag tänkte, jag inbillar mig bara men sen gnuggade jag ur ögonen och ser att verkligen snöar ute, så jag gick och ställde mig framför balkongdörren i mitt rum och tittade ut. Vet ni vad jag såg där? Att balkongen är TÄCKT med snö, hela balkongen det typ snöfritt 10 cm från kanten. Jag har redan skottat bort ungefär lika mycket snö en gång innan.

Nej nu får det vara bra med negativiteter. :)

Vi hörs senare eller något. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback