2 april 2010

Idag började dagen tjugo över sju, eller ja Roxannas dag började. Jag låg i sängen, halvsov och Roxanna satt och lekte på golvet med sina leksaker. Sen började hon ropa "Mamma hoover" "Mamma hoover" då kom madde in och hämtade henne så jag fick sova vidare en stund så tjugo i tio klev jag upp ur min sköna säng. Jag hade velat sova längre men det ville inte Roxanna att jag skulle göra.

När jag hade klivit upp och gått ner så fick jag börja med att byta bajsblöja sen så lekte jag och Roxanna en stund på vardagsrumsgolvet sen kom hennes pappa ner och började leka med henne och jag klev in i duschen, härligt!

Efter duschen så for vi iväg till Olshammar för att Roxanna skulle träffa sin kontaktfamilj när vi kom dit så var det lunch makaroner och falukorv, jag stod över lunchen för att jag inte var speciellt hungrig men ett glas påskmust fick jag! :)

När vi hade varit där en, två timmar så åkte jag och Matias tillbaka till Askersund och Roxanna var kvar i Olshammar. För att se hur det gick för hennes kontaktfamilj att ha henne själv, det gick jätte bra och Roxanna kom hem trött och hade skrapsår under näsan och på kinderna men hon verkade haft roligt iallafall och det är det som räknas!

Sen har jag varit barnvakt åt lilla englis idag :)

Matias åkte nyss ut till zinkgruvan för att sova där, men han skulle komma hem imorgon vid 10-tiden, jag hoppas att han gör det eftersom han skulle följa med bror till elmia imorgon. Sen skulle han vara hemma nästa helg eftersom förra helgen var han ute fredag/lördag och den här helgen kommer han att vara borta fredag/lördag så nästa helg får han faktiskt vara hemma, men vi får väl se hur det blir med den saken.

Justja, jag har varit duktig och börjat skriva om graviditeten osv. till Roxanna som hon ska få läsa sen när hon blir äldre. Det tog bara 1år och 4månader för mig att börja. Starkt jobbat Mahlin!

Nej nu säger jag godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback