Pappahelg

Ja i helgen har jag inte suttit vid datorn överhuvudtaget och Roxanna har haft "pappahelg" fast här hemma :).

Matias (Roxannas pappa) kom ner i fredagskväll efter jobbet tillsammans med kompis Andreas dom var väl framme vid 22-23 typ så det blev kaffe och prat en stund innan Roxanna hörde sin pappa och vaknade sen myste dom en bra stund innan Roxanna somnade igen vid halv fyra.

Roxanna fick ett svårt val om hon ville sova med mamma eller om hon ville sova med pappa så hon sprang emellan sängarna men tillslut så hamnade hon i min säng och somnade.

Lördagen började halv tio då gick Roxanna ner från min säng och gick och väckte sin pappa sen myste dom ett tag innan det var dags för frukost.

Vid frukosten frågade Jens om jag hade lust att följa med ut senare på kvällen eftersom hennes pappa ändå var här, men jag var inte helt säker på min sak så jag funderade till typ 10 minuter innan vi skulle åka haha!

Det var inte det att jag inte ville ut, för det första så kände jag inte speciellt för att lämna Roxanna med Matias, sen kände jag inte för att dricka + att jag inte hade något att dricka sen så skulle vi åka en gammal Bel Air -65:a.

Dagen gick vi lekte med Roxanna osv. osv. Och jag var tvungen att bestämma mig så jag följde med ut tillslut efter tjat från Jens, madde och danne så jag fick 3 cider och lite bacardi utav madde. Vi åkte ut till Kumla för att byta bil och möta upp Sanna och Ida som skulle med ut.

Vi drog en sväng till Örebro och snurrade lite sen så träffade vi Marcus och Mathilda, jag gick ut ur bilen och gick bakom Marcus för att överasska (stavning?) för vi har inte setts på ett halvår typ så jag gav honom en kram och sa hej han svarade med ett surt hej tillbaka sen gick han vidare till Jens. Det är roligt Marcus att dina syskon betyder så himla mycket för dig, det gjorde mig faktiskt riktigt ledsen.

Vid 2 så tyckte nästan alla att vi skulle åka hem för att det var svinkallt så det blev hemfärd och jag tror fan att värmen i Bel Air:en slutade att fungera på vägen hem för det var verkligen SVINKALLT! Sen vid 3 var vi tillbaka i Kumla för att byta bil till Mercan och ta oss hemåt så vi var hemma i Askersund vid halv fyra, kvart i fyra. Det slutade med att jag hade druckit två cider.

När jag kommer hem ligger Matias i MIN säng, på MIN plats med MIN kudde så jag sa snällt åt honom att hoppa in men det kunde han inte för han hade lånat min dator och låg o glodde på American Pie The Book Of Love så jag klev upp i sängen och la mig längst in, det tog ett tag innan jag somnade för att jag frös som fan.

Idag så vaknade vi halv elva med vår dotter emellan oss för henne fick jag kliva upp och hämta vid 6-7 imorse för hon hade drömt mardröm sen har dagen bara flytit på innan pappa skulle hem så sövde han henne och jag tror fan att han höll på att somna också det ser faktiskt ut så på bilden jag har på dom :). Vid 15 så åkte pappa och andreas tillbaka till stockholmstrakterna.


Kajsa var här idag också, jag älskar dig unge och det var underbart att träffa dig! <3

Så nu ligger jag här, det är måndag enligt klockan så jag ska upp om ett par timmar och Roxanna ska med till skolan för att dagis är stängt pga utav planering.

Btw så fyller jag 20 imorgon (tisdag) hahah! SYSTEMBOLAGET HERE I COME! =D

Nejdå, blir nog inte mer festande osv bara för att man är 20, men det är sista dagen som tonåring ;p

På återseende

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag älskar dig med gumman och jag tycker att Roxannas pappa är jätte duktig som tar lite mer ansvar nu :D Men ibland kan jag inte låta bli att jävlas lite med honom och sätta honom på plats;P <3

2010-01-11 @ 19:27:26
URL: http://kajsalannestad.blogg.se/
Postat av: Mahlin

Haha ja, jag tycker att han är jätte duktig också :).

2010-01-12 @ 01:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback