Pappa på besök #2

Lördag den 25/4 blev det datum pappa kom ner för andra gången.

Den här gången var farbröderna Alex och Jesse med och hälsade på sin brorsdotter med sin mor. Det var mycket mys från pappas sida.

Jesse var helt exhalterad utav Roxanna och hon var jätte cool, coolare än på bilderna :].

Alex tyckte att Roxanna var jätte söt osv. Och det var jätte roligt att träffa henne.

Först så fikade vi med nybakta bullar, mjölk och kaffe sedan gick vi ner till Chokladfabriken Venus Choklad för att farmor skulle inhandla lite choklad sedan bestämde vi oss för att ta en promenad ner till hamnen för att äta glass. Roxanna fick äta mjölkfri kolaglass och den smakade inte gott medans vi andra njöt av mjukglass. :]

När vi gick hem ville Roxanna verkligen inte ligga i vagnen så pappa fick bära.

När vi var hemma sedan så var maten färdig och det blev spaghetti och köttfärssås det var välkommet. Nu sov Roxanna så hon fick vänta med maten tills vi andra hade ätit och hon hade vaknat.

Pappa fick äran att mata, maten denna dag blev Västkustgryta med banan och grädde till efterrätt.

Efter Roxanna hade ätit så åkte farmor och farbröderna hem och pappa stannade kvar.

Mina föräldrar skulle ut den här kvällen så vi fick "föräldra-tid" vilket jag ansåg skulle vara ganska behövligt. Så först lekte vi en stund med Roxanna sedan blev hon trött och vi gick ner för att möta Isabelle som skulle se på film med oss.

Vi kollade på film och jag somnade först sen vaknade inte jag först klockan fem på morgonen och undrade varför Roxanna inte hade vaknat men det visade sig sen vid sju att hennes pappa hade gett henne mat vid ett så jag fick fortsätta sova.

Vid sju väckte vi pappa för att han skulle vara med på morgonrutinerna så han fick ge henne yoghurt and so on. Efter det tog jag lite ledig tid och pappa skulle söva Roxanna, men detta var dock utan lycka. När jag kom in igen så hade inte Roxanna somnat utan hon hade lekt med pappa och pappa hade bytt blöja så kom hon till mig och somnade ganska så snart.

Sedan var vi nerbjudna till Isabelles familj på fika så vi tog en promenad ner dit och sedan gick vi en promenad och kollade på vårt nya hus.

När vi kom hem sen blev det potatisgratin och kassler, Roxanna fick nudlar.

Vid sex på kvällen var det dags för pappa att lämna Roxanna och åka till tåget men det var massa, massa gos innan pappa kom iväg.

Och för er som undrar så är inte jag och Roxannas pappa tillsammans vi umgås för vår dotters skull! Det är inte så lätt att vara tillsammans när det inte finns känslor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback