Pappa

Anledningen till varför jag har varit inaktiv på bloggarna är den att vi har haft lite fullt upp jag och Roxanna.

Första tågresan gjordes den 5 juni 2009 och den var upp till Södertälje och dit åkte vi för att vara hos Roxannas pappa över helgen men det blev lite längre än beräknat vi blev där från fredag till tisdag och då följde pappa med hem och hans hemresa blev under gårdagen.

Jag ska faktiskt beröma honom lite för att jag trodde aldrig att det skulle gå så fort och inte att han skulle bry sig så mycket som han gör. Det är helt fantastiskt.

Helgen hos pappa såg ut som följande:

Fredag; Vi kom till Södertälje runt 15 där farmor mötte oss för att ta oss ut till Ekudden där pappa bor vi var där runt 16 när vi kom dit så sov Roxanna så jag passade på att hälsa på hennes farbröder och extra farfar och givetvis hennes far. Strax därpå så vaknade Roxanna och det var mys hela kvällen. Hon kom inte i säng först vid 22 (fy,fy)

Lördag: Jag och Roxanna gick upp vid sex och lekte lite grann sen gick vi ut för att sova frukost, vid halv elva gick pappa upp för att vi skulle åka till hans storebror och hälsa på där var vi till ungefär ett, halv två för sen behövde Roxanna hem och sova. Vid 15 dök Matias mormor och morfar upp (vad det blir har jag inte en aning om) senare på kvällen  bar det iväg till pappas moster Ejia (stavning?). hennes man och hennes tre  barn som var 2, 3 och 5 :) sen var det dags att åka hem och sova

Söndag:
På söndagen gjorde vi ingenting speciellt, farmors arbetskamrat var där med hennes dotter på 5 år och kollade på Roxanna senare på kvällen kom fem stycken utav pappas kompisar för att kolla på underverket. Och Simon en utav de killarna ursäktade sig för att han inte hade med någon present till Roxanna men han tillla snabbt att han hade öl i bilen som hon kunde få och då mer eller mindre skrek jag NEJ! sen sa han att det fanns bacaradi breezer vattenmelon också och det blev det också ett NEJ! och då gav han Roxanna sin snusdosa som Roxanna senare snorade och dreglade ner. haha!.

Måndag: Idag gjorde vi inte heller speciellt mycket men Roxanna var på ett jätte grinigt humör så det var inte roligt alls, senare på kvällen bar det av till Roxannas riktiga farfar och hennes extra farmor, det var trevligt förutom att typ alla pratade finska och jag inte förstod ett dugg och Matias bara översatte 3-4 meningar. haha! Efter vi hade varit där så mötte vi en till utav Matias kompisar nämligen Hurtig och han höll i Roxanna osv. :)

Tisdag: Då gick tåget vid 11.20 så vi åkte hem rätt så tidigt :)

Det var en trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback